Högskoleexamen :):):)

 

kavajtotalKavaj och blusImorgon tar våran dotter examen från högskolan. Då är hon färdig högskoleingenjör i data. Jag är så imponerad o stolt att hon har lyckats fixa det. Hon får dessutom för bra kämpande, ett stipendium och en provanställning av företaget som delar ut stipendiet. Jag får ha handväskan full med näsdukar och kameran laddad.  För att hon ska se sin mamma i publiken så har jag sytt kläder som syns lite. (Brukar jag ju iofs göra ofta 😉 )

Kavajen är sydd i sammet och är en modell från nr 5/2012 i tidningen Ottobre – New Season. Tyg o knappar är köpta i Berlin.

Blusen är sydd i siden och fodrad med vanligt foder. Tyget hittade jag hos AG`s Textil och mönstret är Sugar Plum från Lolita Patterns. Har sytt modellen tidigare men då som hel klänning.

One thought on “Högskoleexamen :):):)

Leave a Reply

